Ei päivää ilmaan treenejä. Natta oli jo sitä mieltä, että jotain voitais jo tehdä. Energiaa oli vaikka muille jakaa. Eipä siinä sitten muita auttant, kuin ottaa makupalat, noutokapula ja Natta pihalle ja treenaamaan.

Ekaksi leikittiin kaukojen vaihtojen kanssa. Istu-maahan-istu on jo huomattavasti nopeempi kuin aikasemmin. Varsinkin vika istuminen on todella terävä ja hyvä. Vielä otin lyhyeltä matkalta ja vain nopeet vaihdot hyväksyin. Uskalsin ottaa myös pari seisomis vaihtoa ja nääkin onnistui tosi hyvin. Vitsi mä olen tyytyväinen tuohon neitiin.

Toisena ruvettiin taas treenaamaan noutoa. Tällä kertaa kokeilin vanhaa taktiikkaa yhdistettyä Lentsun ja leirin oppeihin. Jo muutaman toiston jälkeen Natta nosti kapulan maasta todella iloisesti. Nattan silmistä näki sen tutun riemun, kun pääsi sitä kapulaa nostelemaan. Myös häntä heilusi koko ajan. Vielä en vaatinut tuomaan kapulaa mulle käteen, vaan palkkasin aina siitä vaikeasta nostamisesta.
Tämän jälkeen otin pienen riski ja Natta sivulle istumaan ja heittelemään kapulaa. Otin tuon vaan kaksi kertaa. Molemmilla kerralla Natta juoksi vauhdilla kapulalle, nosti sen iloisesti ja lähti palauttamaan mua kohti. Tästäkin palkkasin vaan nostamisesta.

Olen kyllä nyt ihan huippu tyytyväinen. Miksi en vaan aikasemmin tajunnu käyttää tuota vanhaa, toimivaa ratkaisua. Nyt edetään rauhallisesti, sillä enää en halua tuota mokata. Noutoa treenataan vaan kotipihalla, sillä vielä en turhia riskejä ota.