Pakko saada treenattua noutoa edes vähäsen eteenpäin. Tänään mentiin tohon omalle pihalle naksuttelemaan sitä. Olen nyt lenkeillä seuraillu Nattan tekemistä ja olemista. Lenkeillä ottaa tosi nätisti kaikki kepit ja kävyt suuhun ja leikkii/kävelee niiden kanssa. Joskus jopa ite tarjoaa niitä mulle. Mutta siinä vaiheessa, kun mä pyydän antamaan kepin mulle, niin se tippuu maahan. Luulen, että noudon ongelma johtuu tuosta samasta. Nattasta on inhottavaa tuoda sitä kapulaa nimenomaa mulle.

Aluksi otettiin ihan vaan kapulan pitoa ja nostamista. Nämä meni ihan hyvin. Omalla pihalla treenatessa Nattan vire ei ole hirmu korkea, mutta sitä en koe ongelmaksi tossa. Sitten kokeilin kapulan tuomista. Eli koira seisomaan ja kapula meijän välissä. Kyllähän Natta sen otti, mutta ei mitenkään innokkasti sitä mulle tuonu. Pitää äitin kanssa kattoa sitä enemmän ja ottaa tuomisia muiden tavaroiden kanssa.

Sen jälkeen kaivoin repustsa metallin. Aluksi otettiin ihan vaan pitämistä. Pitkin hampain Natta suostui ottamaan sen suuhun, mutta ihan nätisti piti. Maasta nostamiset oli sitten ihan yök-yök. Sen lisäksi otettiin ihan vaan kapulan heittoja eli Natta istu sivulla ja ite heittelin kapulaa. Aluksi oli pienoinen ongelma, kun kapula kolahti kovaa asfalttiin, mutta ihan hyvin saatiin tuokin onnistumaan.

Tuntuu niin tyhmältä, kun nouto ei onnistu. Mitä mä olen tehny väärin? Saisinpa nyt selviä onnisstumisia ja hyviä neuvoja sen suhteen miten edetään. Kaukoja rupeen kahlaamaan läpi ens viikolla ja jostain pitäis kehitellä se hyppy, jotta päästään sitäkin treenaamaan.

Eilen Natta ja Topi oli Tanjalla hierottavana. Natta oli ihan hyvässä kunnossa ja Nattasta näki että se nautti siitä. Nyt voi senkin puolesta hyvillä mielin treenata, kun tietää että koira on kunnossa.